פיצוץ ענק הפר את שלוות השבת בבורו פארק, שריפה כילתה בניין, יש פצועים חרדים

    ישראל פריי No Comments on פיצוץ ענק הפר את שלוות השבת בבורו פארק, שריפה כילתה בניין, יש פצועים חרדים
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אישה אחת נהרגה ושמונה בני אדם נפצעו -ביניהם 3 חרדים- בצהרי יום שבת כאשר פיצוץ שהתרחש בבניין בן שלוש קומות בלב השכונה החרדית בורו פארק שבברוקלין ניו יורק, גרם לשריפת ענק.

    תושב אחד של הבניין עדיין נעדר, והמשטרה חוקרת מה גרם לפיצוץ. נציב כיבוי האש, דניאל א. ניגרו אמר במסיבת עיתונאים בצהריים כי חוקרים מאמינים שהפיצוץ התרחש בקומה השנייה, בדירה שבה החליפו לאחרונה תנור שהיה מחובר לקו הגז של הבניין. "נאמר לנו שיש דייר שרכש תנור חדש – זה כנראה היה התנור שלהם שגרם לפיצוץ, החלפת תנור כרוך בניתוק קו הגז, מה שמוביל אותנו באופן ראשוני להסתכל בכיוון זה כגורם לפיצוץ הזה".

    צוות החירום קיבל דיווח של פיצוץ ושריפה בשדרת ה-13 סביב 1:05 בצהריים, ראש העיר של ניו יורק ביל דה בלאזיו אמר כי יותר מ-200 כבאים הגיעו כדי לכבות את האש שגרם לנזק רב גם לשתי בנינים נוספים.

    ההרוגה, בשנת ה-60 לחייה, הייתה בחדר המדרגות כשפרצה הדליקה, ונלכדה בלהבות. נציב כיבוי האש מר ניגרו אמר כי הוא מאמין שהאישה הייתה לבד בבניין בעת ​​הפיצוץ. "כבאים לא יכלו לערוך חיפוש בשבת כי הבניין היה לא יציב".

    שלושה הולכי רגל אושפזו בעקבות הפיצוץ, כולל אדם אחד במצב אנוש, חמישה כבאים טופלו לפציעות קלות בזירה. "זהו יום השבת בבורו פארק" אמר ראש העיר. "זו קהילה שאני מכיר היטב, ואני מייצג במועצת העיר. אז, אני יודע שזה היה הלם של ממש לתושבי הקהילה, לשמוע את הפיצוץ הזה".

    הפיצוץ פוצץ את רוב חזית הבניין, ולבנים נפלו מבניינים הסמוכות כשהכבאים כיבו את הלהבות. מר חסן, בן 30, גר ממול. סיפר שהוא שמע פיצוץ חזק והרגיש שהבניין שלו "רועד כמו ברעידת אדמה", "חשבתי שהבניין שלנו עומד ליפול", הוא אמר.

    איש 'קול חי' בניו יורק שרגא מנדלוביץ שהיה במקום בשעת הפיצוץ סיפר על רגעי הפיצוץ: "ראיתי אברך הולך ברחוב, ואבא ובנו הגיעו מכיוון ההפוך, וכשהם עברו אחד את השני הם עצרו לרגע לדבר, ואז קרה הפיצוץ, הם נפלו על הרצפה, ואז נפל דברים מהבניין על אחד מהם, והשני נעמד ורץ להצילו, האיש נלקח על ידי אמבולנס לבית החולים".

    "מעולם לא ראיתי שריפה שכזאת" -אמר לאתר 'קול חי'- "תוך ארבע דקות לא היה בניין". המבנה השרוף נבנה בשנת 1930, בקומת הקרקע שלו פעלה חנות שנוהלה בידי יהודי מהקהילה החסידית, ובקומות העליונות היו דירות מגורים.



    0 תגובות